תבואי למיתוג עכשיו! (חלק 2/2)

בפוסט הקודם דיברנו על כך שמיתוג הוא לא נקודת הפתיחה של עסק. מיתוג הוא ייצוג חיצוני של בפנוכו עסקי פנימי ומבוסס.

אז מתי כן נכון להגיע למיתוג? איך נזהה שיש לנו כבר 'בפנוכו?'
כשיש כבר עסק שעובד, אבל משהו בתקשורת שלו לא יושב עד הסוף:

למשל, כשהלקוחות שלך לא באמת מבינים מה את עושה בלי הסבר ארוך.
כשמגיעים אלייך שוב ושוב לקוחות קטנים, או כאלה שלא מעריכים אותך ולא מוכנים לשלם את המחיר שלך. ("למה כזה יקר?")

כשאת מרגישה שהעסק שלך התפתח, אבל הנראות שלו נשארה מאחור ולא משקפת את הרמה שאת כבר נמצאת בה. (את מתביישת כבר לתת קישור לאתר/קטלוג שלך, לא מרגישה נוח לשלוח הצעות מחיר על הבלאנק עם הלוגו החובבני שעשו לך פעם..)

כשיש לך כבר בהירות פנימית – את יודעת מי את, מה את שווה, מה מבדל אותך – אבל זה פשוט לא עובר החוצה כמו שצריך.

שהוא כבר מכניס כסף – וכשאני אומרת סכום כמו 7,000 ש"ח, זה נשמע כמו השקעה הגיונית, לא כמו משהו שמפיל מהרגליים.

במילים אחרות, לא כשאין כלום, אלא דווקא כשיש בסיס טוב – אבל הוא עדיין לא מתורגם בצורה מדויקת לעולם.

וכאן חשוב להגיד עוד משהו, כי יש סביב זה לא מעט אשליות:
מיתוג הוא לא קמע, ואני לא בבאית מנתיבות 😊 הוא לא מבטיח הצלחה, הוא לא מבטיח לקוחות, והוא לא פותר בעיות שיש בתוך העסק עצמו.

הוא כן נותן לעסק אסטרטגיה ודרך בהירה לאן להתקדם. הוא מעניק עטיפה מדויקת, מכובדת, ברורה, שמבטאת החוצה את מה שכבר קיים בפנים. הוא עוזר לך לשדר החוצה את הבפנוכו שלך, והוא בהחלט נותן גב וביטחון לצאת לעולם, ולמשוך את הלקוחות שאת רוצה.

הנה פידבק מתרגש של לקוחה, שכותבת הצעת מחיר פעם ראשונה על הבלאנק הממותג שלה:

אז מה קורה בתהליך מיתוג?
זה לא 'בואו נעשה לוגו יפה'.
קודם כל אסטרטגיה: אני יושבת עם הלקוחה, שומעת ממנה מי היא, איך היא הגיעה לתחום, מה היא רוצה להגיד לעולם, לאן היא רוצה להגיע, מה מבדל אותה, מי הקהל שלה. מה קורה בשוק שלה, איך הוא עובד.
משם נבנית אסטרטגיה.

ואז קונספט – רעיון מרכזי שמלווה את המותג, סיפור שהולך איתו. כזה שלא צריך כל פעם להמציא מחדש מה להגיד, אלא יש קו אחד ברור.

אחר כך מגיע הקופי, שם לעסק, סלוגן, טקסטים, שמות, רעיונות וכל המסתעף.

ובסוף מתרגמים את כל השלבים הנ"ל לשפה חזותית ארוזה ומהודקת. העיצוב עצמו – לוגו, צבעים, פונטים, שפה גרפית.

הלקוחה מקבלת ממני פרזנטציה ובה שלוש אופציות שונות למיתוג שלה.
אבל לא רק לוגו. אני מראה איך זה נראה בפועל – בכרטיס ביקור, באתר, במודעה, בדברים אמיתיים. כי קשה לדמיין לוגו לבד, וקל להבין אותו כשהוא חי.
כל בחירה מקבלת הסבר: למה הצבע הזה, למה הפונט הזה, מה זה משדר, איך זה מתחבר למה שהגדרנו באסטרטגיה. שום דבר לא נשלף מהבטן כי בא לי – כל חלק במיתוג חייב להיות מבוסס ומנומק.

אמור מעתה: מיתוג הוא כמו קרחון.
מבחוץ רואים: לוגו. אבל מתחת לפני השטח יש עבודה מעמיקה ויסודית – היא זו שמאפשרת ללוגו להיות כזה נכון ולא רק יפה. וזה מה שעושה את ההבדל בין לוגו שיצר לך GPT – לבין תוצר אנושי עם שיקול דעת והבנה אסטרטגית.

ובסוף, המטרה שלי היא לא רק שתצאי עם מיתוג חתיך, אלא שתצאי עם בהירות. שתדעי מה את עושה מחר בבוקר עם כל הדבר הזה.

שורה תחתונה
אז אם את קוראת את זה ומבינה שזה עוד לא הזמן שלך – מעולה. באמת.
תמשיכי לעבוד, להתנסות, לבנות את עצמך מבפנים. וכשתגיעי, תגיעי הרבה יותר מוכנה. תוכלי להנות מהתהליך, והוא ישרת אותך בעז"ה שנים קדימה.

ואם את קוראת את זה ואומרת לעצמך שזה בדיוק השלב שבו את נמצאת עכשיו.
שהעסק כבר עובד, שיש בסיס, שיש כיוון. ואת מרגישה שהגיע הזמן להיראות כמו מה שאת באמת שווה – אז דברי איתי 🤍 ונבדוק אם מתאים לנו לעבוד יחד.

אסטרטגיה, בידול, לוגו, מיקוד, מיתוג, מיתוג קונספטואלי, עסק צומח, צמיחה עסקית, קונספט, קופי, תהליך מיתוג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד פוסטים שתרצי לקרוא

אל תבואי למיתוג עכשיו! (חלק 1/2)

הקמת עסק. אולי למדת מקצוע ומשם זה התחיל. אולי היה לך תמיד כשרון או ידיים טובות והתחלת כתחביב ואיכשהו זה התמסד. אולי עשית דרך רצינית וצברת ותק כשכירה, ואז החלטת לצאת לעצמאות. אולי היית במשך תקופה אר...

הגענו לאירוע והוא לא היה

אתן מכירות את רינה גיסתי, נכון? כתבתי עליה פוסט לפני שלוש שנים. אם פספסתן – השלימו כאן עם חתימת הורים 🙂 ותחזרו לקרוא את הסקופ הבלעדי שנחשף כאן היום 😆 רינה קיבלה הזמנה לאירוע ראשון של הקיטרי...

אי אפשר ללכת לאירוע עם שמלת מעצבים וקרוקסים סגולים

לא יודעת מתי זה נהיה טרנד, אבל לאחרונה אני נתקלת בזה יותר ויותר: בעלי עסקים B2B שמוכרים שירות אחד, ובדרך לשם מרגישים צורך דוחק למחוק תחומים משלימים. קראתי עכשיו דף נחיתה של מישהו שמלמד קופי. חצי מה...

כרטיס כניסה סודי

לקהילה הכי רוחשת ברשת

שיישאר ביננו: יש תוכן שנשלח רק לחברות ‘העצמאיות של מנטה’. רוצה גם?
דילוג לתוכן