איך מוצאים את קהל היעד בלי ווייז ותחת איומי תקיפה בפרסית?

הצפוניות מביננו יודעות שכבר חודשים ארוכים אין ווייז בצפון. איך אתם מסתדרים, אני לא יודעת. מאז בא הווייז לעולם ניטלו כישורי ניווט מישראל.

הייתי לפני כמה חודשים בחיפה, והרגשתי שחזרתי לשנות התשעים. בכל רמזור עצרנו כדי לתקשר בצרחות עם אזרחים חפים מפשע ולברר לאן נוסעים מכאן. הווייז מצידו התעקש לומר שאנחנו בביירות, ורק באזור זכרון הוא התעורר בחזרה לחיים.

אבל לא על הצפון באתי לדבר (כי אתם לא מיוחדים, הפרסים לא מפלים בין חיפה, ירושלים ומצפה רמון, ומאיימים למחוק את כולנו. האח הידד.

השבוע בשיעור נהיגה המורה נשאה באוזניי נאום פרשנות מנומק מתי הפרסים הדפוקים יתקפו אותנו. שורה תחתונה: עד נובמבר אפשר להיות רגועים, זה לא יקרה. לא בדיוק הבנתי למה אבל זה היה קשור לביידן. היא אומרת שיש להם כבר נשק גרעיני, רק אין להם מתקן שיגור. כשיהיה להם מתקן שיגור היא תודיע. ואם ביבי גבר הוא יתקוף אותם ראשון. תאותתי כשאת פונה ימינה נשמה ולא הסתכלת במראה.)

סלחו לי על פיזור הנפש. אוגוסט וזה. (בשנה שעברה הודעתי שאם יהיה פוליטיקאי שיבטיח לבטל את החופש הגדול, לא אכפת לי כמה שמאלן הוא יהיה, אני מצביעה לו. עדיין אוחזת בדעתי זו.)

אבל התכנסתי כאן כדי לדבר על משהו אחר בכלל, זה קשור איכשהו לווייז, תיכף אני אזכר בדיוק איך. הבה נתפקס כולנו.

תוכנית הקפסולות שלי התחילה לפני שבועיים בוואטסאפ (בקרוב יהיה סבב במייל) והגענו לקפסולה 3, שעוסקת בשיווק. איזה כיף היה לקבל מאחת המשתתפות את הפידבק:

 
שאלה טובה שמוכיחה שהיא מיישמת ברצינות:
"איך אני בוחרת את ערוץ השיווק שלי? אבחר מה שבא לי?"

עניתי לה שערוץ השיווק לא נשלף מהמותן אלא נבחר לפי הלקוחות. איפה הם נמצאים? בפרינט? במייל? בוואצאפ?

"אני לא ממש יודעת איפה הם נמצאים. האמת אני גם לא יודעת מי בדיוק הלקוחות שלי, כרגע אני מקבלת את כל מי שבא. איך אני אדע מאיפה הם הגיעו?"

אי אפשר להחליט מהבטן מי הלקוחות ומאיפה הם הגיעו. את זה מגלים כשעושים תהליך מיתוג.

מי שעוקבת מספיק זמן אחרי הפוסטים שלי כבר יודעת שיש הרבה עבודה לפני העיצוב, בעיקר אסטרטגיה, חשיבה וחקר שוק. אחרי האסטרטגיה אפשר לדעת מי הקהל הפוטנציאלי של העסק.
הרבה פעמים זה לא מי שחשבנו, ולפעמים גם לא מי שצורך את השירות/מוצר עכשיו. זה קטע, לפעמים עסקים מתמקדים בקהל שלא נכון להם בכלל.

תהליך מיתוג מקצועי באמת לא מוציא אותך רק עם חתימת מייל יפה. הוא מוציא אותך עם סיסטם לעסק. בנויה, אסופה, יודעת מה לעשות, עם מי לדבר ואיפה הוא נמצא. לאן את צריכה להגיע, ואיך מגיעים לשם.

הכל נראה כל כך הרבה יותר פשוט כשיש לך ווייז ביד, אה?

(אמרתי לכן שאני אזכר בסוף למה פתחתי עם הוייז!)
הכנתי אפילו המחשה חיה לדבר הזה:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד פוסטים שתרצי לקרוא

עקבים וחליפה או סוודר אוברסייז? על אותנטיות במיתוג ושיווק

בדרך כלל הרעיון לפוסט מוצ"ש מתהווה לי בראש במשך השבוע, וכל מה שנשאר זה לשבת ביום חמישי, לשפוך לסמוב ולתזמן שליחה. (זה נשמע פשוט, זה לא. כתיבה, שכתוב, עריכה, יצירת תמונות או הדמיות לפוסט סטנדרט...

למי יש זכות דיבור, ולמי לא. או: סיפורים שסיפרנו לעצמנו

יצא לי לדבר (לרוב הכוונה היא להתכתב, אבל יותר נוח לומר 'לדבר') השבוע עם כמה אנשים (לרוב הכוונה היא לנשים, אבל למילה 'אנשים' יש צליל שחביב עליי) שונים, ובכל השיחות עלה בערך אותו נושא. אספר פה על שתי...

בואי איתי לסיור במחנהיודה!

בשבוע שעבר קפצתי לשיטוט קצר בשוק מחנה-יהודה, אחד המקומות הכי שווים בירושלים. חשבתי שיכול להיות מגניב לכתוב פוסט קצר על טעמים וריחות מהשוק, בהקשר העסקי. יש הרבה ללמוד מההתנהלות שם, לטוב ולרע 🙂 ̵...

כרטיס כניסה סודי

לקהילה הכי רוחשת ברשת

שיישאר ביננו: יש תוכן שנשלח רק לחברות ‘העצמאיות של מנטה’. רוצה גם?
דילוג לתוכן