השבוע חוויתי איך זה להיות בצד של מקבל השירות.
הייתי צריכה נותנת שירות מתחום מסוים מאד, שאני לא מבינה בו הרבה. כל שידעתי הוא שאני צריכה אחת כזאת 😊
אז יצאתי לבירורים, והתחמשתי בשלושה שמות ספציפיים עליהם המליצו לי יודעי דבר.
שימו לב מספר אחת: לא גיגלתי ולא פתחתי עיתון כדי לאתר נשות מקצוע. שאלתי אנשים שמבינים בזה, שאני סומכת עליהם שיכוונו אותי לאנשים הנכונים. תשקיעו בקשרים, תספרו לסביבה מה אתן עושות, תדאגו שהקולגות שלכן ידעו אם אתן מתעסקות בנישות ספציפיות – בסוף רוב הלקוחות כנראה יגיעו מפה לאוזן.
פניתי לשלוש הנ"ל. קיבלתי מיילים של שתיים מהן, וקישור לאתר של השלישית.
התחלתי מהשלישית כי האתר שלה היה מרשים.
שלחתי לה פנייה דרך טופס צור קשר באתר. עברו שלושה ימים שבהם לא זכיתי לתגובה. חזרתי למי שהמליצה עליה, ושאלתי האם היא כזו מתנשאת שלא נאה לה לענות (יש כאלה שבכוונה לא עונות, כדי לשחק אותה הארד-טו-גט. מהלך גרוע.) נעניתי שבטוח זה באג כי היא לא טיפוס שעושה פוזות, קיבלתי מייל ישיר שלה – ובמייל היא באמת ענתה מייד.
שימו לב מספר שתיים: אם יש לך אתר, טופס צור קשר חייב לעבוד!
בשלושת הימים האלה שבהם היא לא הגיבה, כבר חשבתי שהיא שייכת לזן שחש חשוב מידי מכדי לענות מייד.
לא בטוח אגב שהייתי טורחת לחזור ולברר מייל ישיר, והיא היתה מפסידה לקוחה. (כי איתה לבסוף סגרתי)
אם סיפקת ללקוח דרך שבה אפשר להשיג אותך – את חייבת לענות תוך פרק זמן סביר. אחרת זה פוגע במקצועיות שלך עוד לפני שאמרת אפילו מילה.
השנייה היתה חביבה מאד
תקשרנו במיילים והיא נשמעה שירותית ואדיבה ביותר. גם העבודות שלה היו לטעמי. למה לא סגרתי איתה?
כי כשביקשתי הצעה מסודרת – קיבלתי מייל חוזר עם כמה שורות שמפרטות את השירות והמחיר. זה הכל. לא טופס ממותג (והיא היתה ממותגת היטב, לא זו הבעיה) והאמת? זה הוריד לי. עשה עליי רושם לא רציני.
תשקיעי בהצעת מחיר מסודרת, ממותגת ובהירה. זה חשוב!
גם הניסוח לא היה ברור
היא השתמשה בשפה מקצועית שאולי לה היא ברורה, אבל אני לא הבנתי מה זה אומר.
שימו לב שלוש: אם את כותבת ביטויים מקצועיים בהצעה שלך (או אומרת אותם בשיחה) אל תחכי שהלקוח ישאל. יש כאלה שלא ישאלו, וירגישו פיסטוקים.
תמיד תמיד תסבירי מייד מה זה כל ביטוי.
אם נניח את מעצבת גרפית, ונורא ברור לך מה זה סלוגן: בוקר טוב, לא כולם יודעים מה זה. אם את מקדמת אתרים, תסבירי לי מה זה DA. אם את מעצבת פנים, אל תניחי שאני יודעת מהו חתך אדריכלי. אל תגרמי ללקוח להרגיש טיפש.
לא כיף לדעת שבסוף התהליך אגלה שזה לא כלול וההוא לא כלול, ובואי תוסיפי עוד אלפיים. תודה, לא בא לי. קחי מראש עוד אלפיים – ותתני שירות מפנק ולארג'י.
יכולתי לפנות בפרטי ולבקש עבודות עדכניות – אבל זו היתה כבר טרחה בשבילי. פשוט עברתי הלאה.

