אז מה אם הלקוח שלי נמצא בעתלית? אמרו לי שהכי קל לשווק בדימונה

לקוחה שמיתגתי וליויתי בהקמה של רשימת דיוור לפני כשנה, שלחה לי השבוע מייל:
"רעיה, לא עובד לי הדיוור במייל הזה. אנשים בקושי חוזרים אליי. אני חושבת לעבור לוואטסאפ."
(מה שמקסים הוא שאין לה וואטסאפ בכלל)
"אמרו לי ששיווק בסטטוס יותר עובד. מה דעתך, זה נכון?"
במקביל, קיבלתי מייל מקוראת של הבלוג שביקשה:
"תכתבי בבקשה על שיווק בסטטוס. מייל זה של פעם."
מיילים זה לא של פעם, אני מוחה בתוקף. ושיווק בוואטסאפ הוא לא יותר קל. ובכלל, לא בוחרים ערוץ שיווק לפי מה שבא, או לפי מה שאמרה לך מישהי.
שיווק עושים איפה שהקהל שלך נמצא. 
גם אם כולם אמרו לך שהיום משווקים רק בוואצאפ/פייסבוק/ אינסטגרם/לינקדאין – תשווקי עד מחרתיים. זה לא יעזור אם זה שאליו את מדברת פשוט לא נמצא שם.
את לא יכולה לעמוד באמצע מלכי ישראל, לצרוח לבנאדם שגר בשכונת הדר בחיפה, ולהתעצבן שלא קורה כלום. (ואולי הבנאדם הזה גם בכלל חירש ולא שומע, ומתקשר רק במסרים כתובים.)
תבדקי קודם מי הקהל שלך, איפה הוא מסתובב, מתי הוא צריך אותך – ותתאימי אליו את הפלטפורמה. זה בדיוק מה שעושים בתחקיר אסטרטגי לפני מיתוג.
אלה לא החלטות שאמורות להתקבל בגלל מישהי שאמרה לך משהו. אולי הקהל שלה באמת בוואטסאפ, או באינסטגרם, או בדפי זהב. נהדר! שהיא תשווק שם. אבל מי אמר שהקהל שלך גם נמצא שם?
תעשי אסטרטגיה, ואם יתברר שהקהל שם – תפאדל. לכי על זה. אבל לא מהבטן.
(הערת שוליים: אני נהנית ממש מחבר'ה חרדים שעושים פודקאסט לחרדים, ולא טורחים להנגיש אותו בדרייב או באתרים שפתוחים בסינונים מקובלים. אנשים, רוב הציבור החרדי ממש לא נמצא בספוטיפיי! מה נסגר אתכם?)
נחזור ללקוחתי החמודה שאמרו לה ששיווק בסטטוס יותר עובד.
לגברת הזו יש רשימת דיוור בגודל נחמד (800 איש) עם אחוזי פתיחה סופר מרשימים (70-80 אחוז זה המון!)
אבל היא שולחת פוסט בערך פעם בחודשיים-שלושה.
זה ממש לא מספיק.

שיווק חייב להיות רציף ומובנה.

זה כמו שנרתיח קומקום, נכבה אחרי דקה. נבוא אחרי רבע שעה ונרתיח שוב. ושוב נכבה אחרי דקה. ושוב ושוב. לא יהיה לנו קפה בסוף. (דימוי יפה ששמעתי ממירי הופמן יגלניק)

נכון שאולי בסך הכולל הקומקום רתח חמש דקות במצטבר, וכבר היה אמור להיות מים חמים, אבל הכיבויים האלה הורסים…
הלידים מתקררים בינתים – וחבל. אין פלא שזה לא עובד 🙂

לפני שפותחים ערוץ שיווק חדש – קודם כל ממצים את הקיים. בודקים האם הוא בנוי נכון. במידה ולא – מתקנים.
ושורה תחתונה: ליצור תוכן זו לא הדרך היחידה לשווק. 
לא כולם טובים ביצירת תוכן, וזה בסדר, כי מישהו גם אמור להיות צורך התוכן 🙂
יש עוד דרכים לשווק, ולא תמיד בלוג/סטטוס/פודקאסט חייב להיכלל בהם.
אימייל מרקטינג, ד יוור במייל, משפך שיווק, סטטוס, ערוץ שיווק, שיווק, שיווק בוואטסאפ, שיווק במייל

2 מחשבות על “אז מה אם הלקוח שלי נמצא בעתלית? אמרו לי שהכי קל לשווק בדימונה”

  1. אֲחִינֹעַםאֲחִינֹעַם

    הכתיבה שלך פשוט מהממת וכיפית וכיף לשוטט באתר שלך!
    החכמתני 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד סיפורים שתרצי לקרוא

תסגרי כבר את המגירות האלה!

נתחיל עם סיפור מעולה של הרב יעקבזון.  מקווה שאני לא טועה בפרטים כי עברו שנים מאז שמעתי אותו: – כשהרב היה תלמיד ישיבה רווחה האופנה בקרב חבריו לקרוא את ההורוסקופ היומי. הוא התרגז על המנהג הזה כ...

שלושה דברים שלמדתי מביבי נתניהו

קראתי לאחרונה את הספר "סודות נתניהו" שמתיימר לפרוש את כל הטריקים שהופכים את ביבי נתניהו למנהיג הייחודי שהוא. אפשר להיות בעדו או נגדו, אבל אי אפשר לחלוק על כך שמדובר באדם מבריק, קופירייטר ...

אין לי כוח לדוור אם יש לי רק 27 לידים בתפוצה :(

מעצבת מתחילה (ומאד מאד מוכשרת) התייעצה איתי מה היא יכולה לעשות כדי לשווק את עצמה בצורה אפקטיבית. שאלתי מה היא עשתה עד היום בקטע השיווקי, והיא ענתה: "בעבר הפעלתי סטטוס אבל היו לי רק 80 צפיות, ו...
דילוג לתוכן