סנדלים, פלאפל, סטייק, ואיך זה קשור למיתוג

בואו נדבר קצת על חסכנות 🙂
(לא הפכתי לבלוג כלכלי, אל דאגה)
בקיץ שעבר קניתי לבן שלי סנדלים ב120 שח. סנדלים חמודות, מסוג איכותי, ישבו נהדר על הרגל, החזיקו כל העונה ובסופה כובסו והועברו לאחיין.
בתחילת הקיץ הזה קניתי לו נעלי שבת דיי יקרות, אז על הסנדלים כבר התקמצנתי. קניתי סנדלים ב50 שח מאיזה בזאר זול, וקיוויתי לטוב.
חודשיים עברו, כל בוקר הילדון נאבק בסנדליו – מנסה להדק אותן מאד, כנראה שהן לא מחזיקות לו את הרגל כמו שצריך וזה משגע אותו. הן התקלפו בצדדים, הסקוטש נחלש, ובכללי הן נראות כמו משהו מבזאר.
כרגע הוא כבר לא רוצה לנעול אותן. הן לא נוחות לו. מעדיף ללכת בנעלי החורף הסגורות, ואני מתלבטת אם לרכוש זוג זול נוסף רק עד סוף הקיץ. רק שפתאום שמתי לב שתכלס, אם אקנה עוד זוג כבר אגיע כמעט לסכום של הסנדלים האיכותיות. אז חיסכון לא היה פה, נוחות גם לא. שורה תחתונה: יש דברים שלא שווה לחסוך בהם.
ומה אני רוצה מכן עם סיפורי סנדלים על הבוקר?

השבוע היתה לי התכתבות עם מישהי שרצתה לבדוק מחירים, והשאלות האלה חוזרות על עצמן מדי פעם, אז חשבתי שהגיע הזמן לדבר על זה באופן מסודר.
"יש לי עסק קטן / אין לי תקציב להשקיע / אני צריכה רק מודעה, אין לי לוגו / את עושה לוגו בקטנה? / מה המחיר של לוגו מהיר כזה? אני לא צריכה רציני… / מודעה קלילה לסטטוס שתרים לי קצת, כמה יעלה לי?"
אם הייתן שואלות שאלה כזו לפני חצי שנה, נגיד, הייתן מקבלות הצעת מחיר. ואולי גם היינו עובדות יחד. ואולי הלוגו או המודעה היו באים לידי שימוש.
אבל רוב הסיכויים שלא היה יוצא לכן מזה כלום.
פעם הייתי לוקחת עבודות כאלה. רציתי לעזור לאנשים, ואני יודעת איך זה שהעסק עוד צעיר או מגשש, ובאמת אין תקציב לכלום, בטח לא לתהליך מיתוג מקצועי שעולה אלפים. אז זרמתי עם הלקוחה ותמחרתי בקטנה, ועשיתי עבודה בקטנה. ואחרי תקופה כששאלתי איך הולך, התברר שלא יצא מזה שומדבר.
ראיתי שהלקוחה יוצאת מופסדת. הרק והרק האלה – לא באמת יעילים ופעילים בשטח.

לקוח בא, שם בערך 800-900 שח (שזה חצי ממחיר מודעה אצלי) ל"מודעה בקטנה", כשאין לו מיתוג ואין לו אסטרטגיה (מי אמר שנכון לו לפרסם במודעה? אולי פרסום בדרך אחרת עדיף לו? אין דרך לבדוק את זה בלי אסטרטגיה) ואין לו כלום, ובהתאם – המודעה לא עבדה.
900 שח – לפח, פלוס כמה שעלה לו לפרסם במקומון.

שורה תחתונה, ירדתי מזה, אני לא לוקחת כסף על עבודות שברור לי שהם לא יעבדו. כדי שעסק יצליח להתקדם ולצמוח – חייבים להשקיע.
אין דרך אחרת. אם אין אפשרות כרגע להשקיע, עדיף לקחת את הסכום הקטן שכן יש, לשים בצד, ולחכות שיצטבר כמה שצריך כדי למתג מקצועית. לעשות אסטרטגיה מסודרת, לבנות משפך שיווק, לוגו ומודעה שבאמת יביאו לקוחות וחשיפה.
אל תזרקו כסף לפח. אל תקנו עיצוב חובבני ברבע מחיר כמו הסנדלים הזכורים לרע מתחילת הפוסט ???? רוב הסיכויים שבסוף תשלמו גם על חובבני וגם על מקצועי, אז בואו נחסוך את החובבני. אם יש לכן אפשרות למקצועי – מעולה. ואם אין, תחכו שיהיה או תארגנו.
אמא שלי אומרת: מי שאין לו כסף לסטייק, שיאכל פלאפל.
ואני אומרת: מי שצריך דווקא סטייק, שלא יבזבז את הכסף על פלאפל.
(ראיתן מה זה, התחלנו כלכלי, גמרנו קולינרי. זה רק הולך ומשתפר!)
איך להיות מותג, איך מקימים עסק, איך עושים לוגו, אני רק שאלה, אסטרטגיה, הצעת מחיר, הקמת עסק, טיפים לעסק, כמה עולה לוגו, מיתוג, עיצוב, תהליך מיתוג

2 מחשבות על “סנדלים, פלאפל, סטייק, ואיך זה קשור למיתוג”

  1. רעיה אני פשוט נהנית מכך מילה שלך!!
    אפשר עוד פוסטים?
    את פשוט צודקת בכל מילה…..
    והכל בהומור ןבכיף

    1. תודה 🙂

      מוזמנת להירשם לעדכונים (בתחתית כל דף באתר) ולקבל פוסט כל שבוע אלייך למייל 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד סיפורים שתרצי לקרוא

תסגרי כבר את המגירות האלה!

נתחיל עם סיפור מעולה של הרב יעקבזון.  מקווה שאני לא טועה בפרטים כי עברו שנים מאז שמעתי אותו: – כשהרב היה תלמיד ישיבה רווחה האופנה בקרב חבריו לקרוא את ההורוסקופ היומי. הוא התרגז על המנהג הזה כ...

שלושה דברים שלמדתי מביבי נתניהו

קראתי לאחרונה את הספר "סודות נתניהו" שמתיימר לפרוש את כל הטריקים שהופכים את ביבי נתניהו למנהיג הייחודי שהוא. אפשר להיות בעדו או נגדו, אבל אי אפשר לחלוק על כך שמדובר באדם מבריק, קופירייטר ...

אין לי כוח לדוור אם יש לי רק 27 לידים בתפוצה :(

מעצבת מתחילה (ומאד מאד מוכשרת) התייעצה איתי מה היא יכולה לעשות כדי לשווק את עצמה בצורה אפקטיבית. שאלתי מה היא עשתה עד היום בקטע השיווקי, והיא ענתה: "בעבר הפעלתי סטטוס אבל היו לי רק 80 צפיות, ו...
דילוג לתוכן