לעסק קטן אין מה לחפש אצל עסק גדול

ולמה? הסכיתו ושמעו.

סיפור מספר אחת

יצאתי עם חברה (וילדיה, וילדיי) לגינה. הוצאתי את בקבוק המים השווה שלי, זה שקיבלתי מהפילאטיס שאני הולכת אליו כבר כמעט שנה (כן כן, הייתן מאמינות שאני אידרדר ככה? הולכת לפילאטיס. כבר שנה. איפה הכפיים?) ושתיתי לתומי.

החברה הסתכלה על הלוגו שמוטבע על הבקבוק ושאלה אותי בהפתעה: "קיבלת את זה מהמכון כושר?"

"לא" אמרתי לה. "זה לא מכון. זו מישהי פרטית שעושה קורסים במבנה של גן בשעות הערב."
"אה. כי לא מתאים למכוני כושר לפנק ככה. במכונים נותנים לך הרגשה שאת צריכה להגיד תודה שאת זוכה להתאמן אצלם."

(לא יודעת אם זה נכון לגבי מכונים. לא התנסיתי מעולם, ומן הסתם יש גם מכונים גדולים שלא נופלים בזה. רק מצטטת את הרגשתה של זו שכן התנסתה.)


סיפור מספר שתיים

לקוחה הגיעה לקולגה שלי כדי למתג את העסק שלה. היא סיפרה לה עם דמעות בעינים שהיא מגיעה אחרי שכבר עברה מיתוג פעם אחת אצל משרד פרסום גדול ונחשב. דפקו לה 30 אלף ש"ח על מיתוג (מראש, ובלי שום הסכם כתוב – שזה ממש הזוי) ובשורה התחתונה – אפס יחס, אפס עבודה מקצועית, והכי מזעזע: אפס תוצאה. מיתגו אותה כמטפלת רגשית, והיא בכלל מורה מתקנת! כן כן, אמיתי.

סיפור מספר שלוש

עצמאית עם עסק קטן שהלכה גם היא לתומה למשרד גדול של רואי חשבון כדי שיטפלו לה בתיק עוסק פטור שלה. מתוך מחשבה של "אני רוצה את הכי מקצועי לעסק שלי."
גם היא נפלה בין הכסאות, שכחו להגיש בשבילה דו"ח או משהו כזה, והגברת נדפקה עם יופי של קנס בגללם.
העסק הקטנצ'יק שלה, שמביא להם כולה 1200 שח בשנה, פשוט לא שווה יחס בין כל התיקים הענקיים שהם מטפלים בהם.

מה כל הסיפורים האלה באים להגיד:
אין לעסקים קטנים מה לחפש אצל גופים גדולים. הם קטנים מדי ולא רווחיים בשבילם.
עסק קטן צריך סטודיו בוטיק, משרד קטן, מישהו אישי שיטפל בו כמו שמגיע לו, יסתכל לו בעינים ויחשוב איך אפשר למקסם נתונים בשבילו.

לא משרד מיתוג המוני עם מיליון אנשים, שתקציב של 30 א"ש קטן עליו בין כל מותגי הענק שמסתובבים שם, או משרד רואי חשבון תמנוני שניהול עוסק פטור זה כלום בשבילו.

או, לפי הסיפור של מכון הכושר, תלמידה יותר או תלמידה פחות בין כמה מאות של מתאמנות – זה לא כזה משנה. אף אחד לא יטרח לגרום לה להיות מרוצה ולהישאר. תבואי, לא תבואי, למי אכפת. העיקר שילמת מנוי לשנה קדימה.
למדריכת פילאטיס פרטית עם 30 מתאמנות, אכפת מכל אחת.

עסקים קטנים צריכים לעבוד עם עסקים קטנים.
רוצה מיתוג? לכי למעצבת פרטית, עם סטודיו קטן, שהיא זו שתשב איתך לפצח בריף, והיא זו שתעשה לך את האסטרטגיה, ולרוב היא זו שגם תעצב את הלוגו בפועל. היא תכיר את העסק שלך כמעט כמוך, ותרצה להוציא אותך הכי מרוצה שאפשר,
כי כשיש 4 לקוחות בחודש, כל לקוחה נחשבת רבע מהן. לא 0.6%

אני לא מדברת רק בשם עצמי, אלא בשם כל קולגותיי שמנהלת סטודיואים קטנים בגודל דומה לשלי, וכולן – כולן! עושות עבודה מעולה שלא נופלת באחוז אחד מעבודה של משרד פרסום מוביל.
ובעיניי, הרבה פעמים אפילו טובה יותר. במשרדי פרסום יש הרבה פעמים קופי שנון אבל ביצוע ירוד, כי הביצועיסטיות שם הן בתחתית שרשרת המזון, לרוב צעירות או מתחילות.
בסטודיו בוטיק מקבלים גם אסטרטגיה מעולה, גם קופי טוב, גם עיצוב הכי מלוטש שאפשר, של מעצבת עם ותק של עשור ולא של שנתיים 🙂

(ואם את מחפשת מעצבת מעולה אבל לא הכי מתחברת לסגנון שלי, בשמחה אמליץ על קולגות מוכשרות! יש לי מלא ????)
אסטרטגיה, סטודיו מנטה, עיצוב, עיצוב גרפי, עיצוב מודעה, עסקים קטנים, פרסום, צמיחה, קופירייט, שיווק, שירות טוב, תהליך מיתוג

1 מחשבה על “לעסק קטן אין מה לחפש אצל עסק גדול”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד סיפורים שתרצי לקרוא

תסגרי כבר את המגירות האלה!

נתחיל עם סיפור מעולה של הרב יעקבזון.  מקווה שאני לא טועה בפרטים כי עברו שנים מאז שמעתי אותו: – כשהרב היה תלמיד ישיבה רווחה האופנה בקרב חבריו לקרוא את ההורוסקופ היומי. הוא התרגז על המנהג הזה כ...

שלושה דברים שלמדתי מביבי נתניהו

קראתי לאחרונה את הספר "סודות נתניהו" שמתיימר לפרוש את כל הטריקים שהופכים את ביבי נתניהו למנהיג הייחודי שהוא. אפשר להיות בעדו או נגדו, אבל אי אפשר לחלוק על כך שמדובר באדם מבריק, קופירייטר ...

אין לי כוח לדוור אם יש לי רק 27 לידים בתפוצה :(

מעצבת מתחילה (ומאד מאד מוכשרת) התייעצה איתי מה היא יכולה לעשות כדי לשווק את עצמה בצורה אפקטיבית. שאלתי מה היא עשתה עד היום בקטע השיווקי, והיא ענתה: "בעבר הפעלתי סטטוס אבל היו לי רק 80 צפיות, ו...
דילוג לתוכן