אל תגידי אני פרפקציוניסטית. תגידי: אני משקשקת!

פרפקציוניזם הוא אסון לעסק. לא אני אומרת, יוסי לוי אומר. וזה כל כך נכון.
למה?
כי שתי אופציות:
– או שהבנאדם אכן פרפקציוניסט, (מסכן) ולכן הוא מוציא אנרגיות רבות ויקרות על כל פיפס, דבר שמעכב אותו מלהתקדם.
– או, וזו פרשנות שלי כבר, הוא פשוט פוחד להתקדם. ולכן נתלה בסיבה היותר פוטוגנית ששמה פרפקציוניזם.
מה ההגדרה המילונית לפרפקציוניזם? בואו נבדוק בויקיפדיה:
פרפקציוניזם הוא הרצון להיות מושלם או להופיע ככזה. 
 "אוי, אני פשוט נורא פרפקציוניסטית אז לא יכולה להתחיל לשווק את הקורס שלי / לסגור את המודעה הזו כבר / ללכת לישון כשלא הכל מושלם למחר / להכין ללקוחה שרטוט שהוא לא פיקס / להעלות את הדף נחיתה הזה, כי אני יכולה ליצור משהו יותר טוב."
מוכר?
שומעות את זה סביבכן, אומרות את זה לעצמכן?
יאללה יאללה. צאי מזה!
תעמדי מול המראה ותגידי: יואו, אני משקשקת לשווק את הקורס שלי! אני פוחדת לצאת עם התוכנית הזאת. אני בסטרס שהלקוחה תגיד שהיא לא אהבה את הסקיצות, אז אמשיך להכין לה עוד 7000 אופציות במשך 18 ימי עסקים, רק שלא תבאס אותי, אולי.
זה בסדר לפחד. לגיטימי לגמריי. אבל לא כדאי להרשות לזה לעצור אותנו, ולא כדאי לשקר את עצמנו ואת הסביבה 🙂
ולמה? כי לזהות את הבעיה זה חצי פתרון. 
אני מפחדת > אוקיי, ממה? > מה יעזור לי > העניין מטופל > התקדמות.
בעולם האימון המנטלי יש כלל: זיהוי הפחד והכרה בו גורם לו להתמוסס.
כמו ילד שפוחד מבעלי חיים. הרבה פעמים יתנו לו דווקא להתעמת עם הפחד ולשחק עם אפרוח או כלבלב. להתחיל להתנסות, לקפוץ למים ולראות שזה בעצם לא כזה נורא.
אבל אם את תפוסה ב"אני פרפקציוניסטית, אני חייבת שזה יהיה מושלם" – בהצלחה שיהיה לך.
תכלס, זה גם לא פייר כלפי הפרפקציוניסטים האמיתים, שכולם שוחקים להם את הביטוי ככה 🙂
שחררי. מה שאת עושה זה נהדר גם אם זה לא מושלם. תתמודדי עם דברים כשהם יגיעו – להימנע מהם זה לא פתרון.
אחד המחירים של "פרפקציוניזם" זה חוסר עשיה דווקא.
כי אם את מחכה שהכל יהיה מושלם – את לא יוצאת לדרך. ותני לי לגלות לך, כשתסיימי את מה שרצית ותחשבי שזהו, זה מושלם – פתאום יהיה עוד באגים ועוד נקודות לשיפור. אין בעולם הזה אף פעם אופציה לשלמות. ככה השם ברא אותו, חסר. למה? זה כבר נושא לפוסט נפרד 🙂
אחד הפתרונות האפשריים הוא להציב דד ליין שבו את יוצאת לדרך – לא משנה מה מצב המוצר, הוא יוצא.
אז סיכמנו? מהיום שמונים זה המאה החדש 🙂
איך להיות מותג, איך מקימים עסק, אסטרטגיה, השראה, טיפים למתחילות, טיפים לעסק, טיפים לעצמאיות, מיתוג, סטודיו מנטה, עיצוב, עסק, פרפקציוניזם, תדמית מותג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד סיפורים שתרצי לקרוא

תסגרי כבר את המגירות האלה!

נתחיל עם סיפור מעולה של הרב יעקבזון.  מקווה שאני לא טועה בפרטים כי עברו שנים מאז שמעתי אותו: – כשהרב היה תלמיד ישיבה רווחה האופנה בקרב חבריו לקרוא את ההורוסקופ היומי. הוא התרגז על המנהג הזה כ...

שלושה דברים שלמדתי מביבי נתניהו

קראתי לאחרונה את הספר "סודות נתניהו" שמתיימר לפרוש את כל הטריקים שהופכים את ביבי נתניהו למנהיג הייחודי שהוא. אפשר להיות בעדו או נגדו, אבל אי אפשר לחלוק על כך שמדובר באדם מבריק, קופירייטר ...

אין לי כוח לדוור אם יש לי רק 27 לידים בתפוצה :(

מעצבת מתחילה (ומאד מאד מוכשרת) התייעצה איתי מה היא יכולה לעשות כדי לשווק את עצמה בצורה אפקטיבית. שאלתי מה היא עשתה עד היום בקטע השיווקי, והיא ענתה: "בעבר הפעלתי סטטוס אבל היו לי רק 80 צפיות, ו...
דילוג לתוכן